Monday, June 05, 2006

Kisah Perjalanan Sehelai Baju Yang AMAT Melampau

Aku tulis dalam Bahasa Melayu dulu sebab aku takde masa. Aku bagi kronologi dah la ye



Disember 2003 - Trip ke Italy. Kerol beli baju Hilfiger-style yg aku berkenan
Mac 2004 - Kirim baju yang sama kat Syazwan yg duduk di Colmar http://syazwan.blogspot.com/
Mei 2004 - Syazwan bagi baju kat Ihab dari Colmar, France ke London.
Jun 2004 - Ihab bagi baju kat Zai dari Soton
Jun 2004 - Zai datang ke London untuk balik Malaysia tapi tak sempat nak bagi baju kat aku
Ogos 2004 - Aku ke KL untuk amik baju tapi Zai tak angkat telefon bila aku sampai ke Taman Melawati. Frust menonggeng aku. Dah sampai depan rumah dia lak tak angkat telefon
September 2004 - Baju kembali ke Soton
December 2004 - Zai datang London dan lupa bawak baju
Julai 2005 - Sama kes macam dulu
3 Jun 2006 - Baju sampai ke tangan aku... Alhamdulillah

Aku rasa, dari segi milage, baju ni dah berjalan lebih dari aku pon. Apa korang rasa? Bukankah baju ni telah melalui suatu perjalanan yang amat melampau??? Apa2 pon, terima kasih kepada Syazwan, Ihab dan Zai

4 comments:

Sufi is me said...

wahahah
yeahh that's super-lampau dude!

btw,
welkam to blogging werld!

wénkt said...

hahahha... kelakar giler... ingat dah bertahun ku beli baju tu!!

pr3ttych3rry said...

hey...welcome to blogspot!

huh..beribu ribu batu baju tuh berjalan..luas sungguh pemandangan dia..hehe..

wénkt said...

cerita penuh:
Dec 2003... KErol ke Italy, beli baju yang ini. Then si Azmi ni minat, dia snap gambar dan send gambar kepadaku

28 Feb 2004 (aku ingat tarikh ni sbb tahun lompat, flight RyanAir buat lawak terlupa yg takder flight)... aku ke Italy. beli baju ni

April 2004.. Ihab dtg Colmar, aku pass baju ni kat dia since dia tinggal kat London, sebandar dgn Nik Azmi.

Well, biler pass kat ihab, aku ingat dah settle la.. sebab Ihab dgn Azmi sebandar kan??

Rupanya semakin kompleks.. Balik ke Malaysia yang 6200 batu jauhnya.. Kemudian kembali ke Soton..

so, Rome - Colmar - London - Soton - London - KL - London - Soton - London

Lebih 15000 batu kot? hahah